Treść jest SEO. Dokładniej mówiąc, jest to jedna strona relacji SEO. Jedną z głównych funkcji wyszukiwarek jest łączenie użytkowników z informacjami, których szukają. Te informacje mogą dotyczyć listy produktów, recenzji, wiadomości, obrazu lub wideo.
Drugą główną funkcją wyszukiwarek jest zatrzymanie użytkowników.
Wyszukiwarki zatrzymują użytkowników, zapewniając ich zaufanie do wyświetlanych wyników. Z czasem budują oczekiwania, że korzystanie z ich platformy jest bezpiecznym, uproszczonym doświadczeniem, które szybko prowadzi użytkowników do tego, czego chcą.
Sukces SEO zależy od bycia znalezionym przez docelową grupę odbiorców na to, czego szukają, i od konsekwentnego zapewniania satysfakcjonującego doświadczenia użytkownika na podstawie kontekstu zapytań wpisywanych w wyszukiwarki.
Wyszukiwanie Oparte Na Treści
Główną funkcją wyszukiwarek jest pomoc użytkownikom w znalezieniu informacji. Wyszukiwarki najpierw odkrywają strony internetowe, analizują i renderują, a następnie dodają je do indeksu. Gdy użytkownik wpisuje zapytanie, wyszukiwarki przeszukują odpowiednie strony w indeksie, a następnie je „rankingują”.
Wyszukiwarki muszą wiedzieć, o czym są strony i co zawierają, aby mogły je serwować odpowiednim użytkownikom. W koncepcji robią to dość prosto: analizują treść. Rzeczywisty proces jest jednak skomplikowany, wykonywany przez zautomatyzowane algorytmy i oceniany z udziałem ludzkiej opinii.
Google nieustannie dostosowuje i aktualizuje swoje algorytmy, aby zapewnić najbardziej odpowiednie treści dla użytkowników.
Relacja między użytkownikami, wyszukiwarkami i stronami internetowymi określiła doświadczenia internetowe dla większości użytkowników. Chyba że znasz dokładny adres URL strony, którą chcesz odwiedzić, musisz ją znaleźć za pomocą zewnętrznego źródła. Może to być media społecznościowe, wyszukiwarka lub nawet odkrycie strony offline i wpisanie jej ręcznie. To nazywa się „referencją”, a Google wysyła 64% wszystkich referencji do stron internetowych w USA. Microsoft i Bing przesyłają następne największe ilości referencji, po których następuje YouTube.
Odnalezienie przez osoby, które cię jeszcze nie znają, zależy od wyszukiwarek, a wyszukiwarki zależą od treści.
Wartość Treści dla SEO
Google podkreśla, że priorytetem jest satysfakcja użytkownika.
Potwierdzono, że sygnały zachowania użytkowników wpływają na ranking.
Na tym etapie, czy ten związek jest przyczynowy, czy korelacyjny, nie ma znaczenia. Musisz priorytetowo traktować doświadczenie i satysfakcję użytkownika, ponieważ jest to kluczowy wskaźnik sukcesu SEO.
Pisany język jest nadal głównym sposobem, w jaki użytkownicy interactują z wyszukiwarkami i jak algorytmy rozumieją strony internetowe. Algorytmy Google mogą interpretować dźwięki i wideo, ale tekst pisany jest rdzeniem funkcjonalności SEO.
Zachęcanie do kliknięć i angażowanie użytkowników za pomocą treści, które zaspokajają ich zapytania, to podstawa SEO. Jeśli Twoje strony nie mogą tego zrobić, nie odniesiesz sukcesu.
Wysokiej jakości treści i doświadczenia użytkowników nie są ważne tylko dla SEO; są to warunki wstępne.
To samo dotyczy całej reklamy i budowania marki. Całe branże i kariery opierają się na umiejętnościach udoskonalania odpowiednich komunikatów i przedstawiania ich odpowiednim ludziom.
Dowody na Wartość Treści dla SEO
Google podkreśla znaczenie treści w swojej dokumentacji „Podstawy SEO”. Zaleca, aby algorytmy Google szukały „pomocnych, wiarygodnych informacji, które są przede wszystkim tworzone z myślą o korzyściach dla ludzi”, i dostarcza szczegółów na temat, jak samodzielnie oceniać treści wysokiej jakości.
- Treść i to, jak dobrze odpowiada na potrzeby użytkownika, są jednym z kluczowych pozytywnych i negatywnych czynników w systemach rankingowych Google. Aktualizuje systemy, aby zmniejszyć ilość treści uznawanych za nieprzydatne i priorytetowo traktować treści uznawane za pomocne.
- W rzeczywistości analiza treści przez Google może zadecydować, czy strona w ogóle trafi do indeksu i będzie kwalifikowała się do rankingu. Jeśli ciężko pracujesz, aby zapewnić dobre doświadczenia i zaspokajać potrzeby swoich użytkowników, wyszukiwarki mają więcej powodów, aby wyświetlać Twoje treści i mogą robić to częściej.
- Badanie z 2024 roku, przeprowadzone w ramach partnerstwa między WLDM, ClickStream i SurferSEO, sugeruje, że jakość Twojej prezentacji danego tematu jest mocno skorelowana z rankingami.
Treść i Zachowanie Użytkowników
Najnowsze wydarzenia w branży SEO, takie jak przeciek Google, nadal podkreślają wartość zarówno treści, jak i doświadczeń użytkownika.
Google ceni satysfakcję użytkownika przy określaniu efektywności i jakości stron internetowych i wydaje się wykorzystywać analizę zachowań w rankingu stron internetowych. Koncentruje się także na zamiarach użytkowników wpisujących zapytania i na tym, czy konkretny zamiar jest spełniony przez określone źródło.
Satysfakcja twoich użytkowników, nawet jeśli nie jest bezpośrednio odpowiedzialna za wyniki SEO, jest z nimi ściśle powiązana.
Wiele czynników wpływa na doświadczenia i satysfakcję użytkownika. Prędkość ładowania strony internetowej i inne wskaźniki wydajności są częścią tego. Innym czynnikiem są intruzywne elementy strony wpływające na doświadczenie.
Jednak treść jest jednym z głównych decydentów, czy doświadczenie jest „dobre” czy „złe”.
- Czy użytkownik znajduje to, czego szuka?
- Ile czasu to zajmuje?
- Czy treść jest dokładna i kompletna?
- Czy treść jest wiarygodna i autorytatywna?
Odpowiedzi na te pytania odzwierciedlają, czy użytkownik ma dobre, czy złe doświadczenie z twoją treścią, co determinuje jego zachowanie. Złe doświadczenia zazwyczaj skutkują opuszczeniem strony przez użytkownika bez interakcji, podczas gdy dobre doświadczenia skutkują większym czasem spędzonym na stronie lub podjęciem działania.
- Czytniki ekranu mogą go odczytać, a jego rozmiar można łatwo zmienić.
- Tekst jest najprostszym sposobem dla ludzi i algorytmów na analizowanie semantycznych powiązań między ideami i jednostkami.
- Tekst nie zależy od wydajności urządzenia, tak jak wideo i obrazy.
- Hiperłącza tekstowe to bardzo potężne narzędzia SEO, ponieważ przekazują bezpośrednie znaczenie wraz z linkiem.
- Tekst jest łatwiejszy do przeskrolowania niż wideo.
Tekstowa treść nadal dominuje w SEO. Ale nie powinieneś ignorować innych treści. Obrazy, na przykład, są świetnymi zasobami do budowania linków, ponieważ są atrakcyjne i łatwe do udostępnienia. Dołączanie tekstu z obrazami i wideo zaspokaja różne preferencje użytkowników i może pomóc przyciągnąć uwagę, gdy zwykły tekst może tego nie zrobić.
Jak w przypadku wszystkiego innego, zależy to od tego, co najlepiej służy użytkownikom w danej sytuacji.